Balansdag

Doe de "Balansdag"

Wat met (te veel) feestjes?

Geniet op een gezonde manier...

De feestdagen komen eraan, daarom kan het zinvol zijn om tussendoor eens een “Balansdag” in te lassen. Dit is een dag waarop je extra op je voeding en gewicht let door minder calorieën te eten. Op een “Balansdag” laat je de extra’s achterwegen en ga je een beweging extra inlassen. Zo blijft je lichaam in balans en ga je niet in gewicht bijkomen. Dit kan je ook toepassen buiten de feestperiodes. Bijvoorbeeld wanneer je een dag te veel calorieën gegeten hebt.

Deze “Balansdag” moet je niet beschouwen als een “Dieetdag”. Het is niet de bedoeling dat er zeer weinig gegeten wordt of dat er maatlijden overgeslagen worden. Wanneer je dit wel zou doen gaat dit sneller aanleiding geven tot snoepen (koeken, gebak, vetrijke snacks,…). Tijdens een “Balansdag eet je gewoon gezond en geef je voorkeur aan caloriearme voedingsmiddelen zoals soep, salade, 0% yoghurt, fruit,…

Niet enkel en alleen de voeding is belangrijk op een “Balansdag”, maar ook de beweging speelt een belangrijke rol. Door een beweging extra in te lassen kan je de extra’s van de dag ervoor eraf sporten. Een matig intensieve beweging is voldoende. Matig intensief wil zeggen dat je een verhoogde ademhaling en hartslag hebt, maar ook dat je licht gaat transpireren. Dit minimaal gedurende 30 minuten aan één stuk.

 

Interesse in ander gezondheidsnieuws of meer gezondheidstips?

Contact

Interesse in een gezondere levensstijl of wenst u dieetadvies neem nu contact op.

 

 

Proteïne Shakes

Snel en verantwoord afslanken met een erkende dIëtiste, bekijk de lekkerste smaken proteïneshakes.

Opleidingen

Diëtiste Katja verzorgt opleidingen voor professionals, ontdek het aanbod gezondheids workshops bij diëtiste Katja!

Afslanken

Ontdek nu hoe u kan afslanken zonder honger,

Tijdelijk voordelige voorwaarden afslanken.

Proteïneshakes
Proteïneshakes
Proteïneshakes

Route

Contact

Mulderstraat 15, 3583 Paal-beringen

0497 31 80 10

Mail nu